Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Consórcio KBPX testa D9W, ônibus 100% elétrico da BYD

SÃO PAULO/SP – O Consórcio KBPX testará, por 30 dias, o ônibus 100% elétrico BYD D9W, com carroceria Caio Millennium em rotas urbanas de São Paulo. A informação foi divulgada pela BYD, montadora especializada em veículos elétricos. De acordo com a nota, o veículo irá operar na linha 695V/10 Terminal Capelinha – Metrô Ana Rosa.

O veículo, encarroçado com carroceria EMillennium, tem 12,98m de cumprimento e capacidade para 80 passageiros. Ele é equipado com baterias de fosfato de ferro-lítio, que proporcionam autonomia de até 250 quilômetros e tempo de recarga entre 2 e 3 horas. A carroceria é do tipo Low Entry, sem degraus, garantindo acessibilidade para pessoas com mobilidade reduzida, enquanto a suspensão pneumática ajustável e os freios regenerativos — que reaproveitam a energia da frenagem para recarregar as baterias. O modelo conta com ar-condicionado e portas USB para recarga de dispositivos.

“O interesse das operadoras de transporte coletivo urbano em conhecer os modelos da BYD é algo estratégico para a marca. São Paulo já conta com ônibus da BYD em operação, e esse movimento só vem crescendo. É uma demonstração clara da confiança do setor na nossa tecnologia e no compromisso com soluções limpas e eficientes,” afirma Bruno Paiva, diretor de vendas de ônibus e caminhões da BYD Brasil.

De acordo com a montadora, hoje circulam cerca de 150 ônibus elétricos a bateria fornecidos pela BYD. No Brasil, esse número ultrapassa 300 unidades.



Siga nossas páginas no Instagram e no Facebook e leia mais informações.


 

Deixe um comentário

O seu endereço de e-mail não será publicado. Campos obrigatórios são marcados com *